Je bedrijf promoten op Instagram
Wie een eigen bedrijf heeft en slim is gebruikt social media, naast het hebben van een webshop en/of fysieke winkel. Er kan namelijk werkelijk van alles gepromoot worden op Instagram: muziek, diensten en natuurlijk producten als kleding, cosmetica en schoenen. Goede product foto’s hebben een zeer sterke invloed op het koopgedrag en op Instagram kun je op een eenvoudige manier nieuwe klanten trekken. Toch is het niet vanzelfsprekend dat je ‘winkel’ op Instagram een succes wordt, want er zijn wat dingen waar je rekening mee dient te houden.
Hoe maak je de beste product foto’s?
Het aller belangrijkste is namelijk welk beeld je af wilt roepen over de producten die jij verkoopt. Verkoop je bijvoorbeeld sieraden, dan is het niet genoeg om deze plat op een tafel neer te leggen en er een foto van te maken. De consument wil deze sieraden graag gedragen zien worden zodat zij er een betere voorstelling van kunnen maken. Let op het licht, want de glinstering kan er binnen heel anders uitzien dan buiten. Bovendien zien gouden sieraden er op een foto vaak anders uit dan in het echt. Daarom is het ook aan te raden om na het maken van de foto’s deze nog na te bewerken in bijvoorbeeld Photoshop, zodat de sieraden er op hun best uitzien. Het is wel aan te raden de foto’s niet té erg te bewerken, opdat de klanten zich bedonderd kunnen voelen.
Zorg voor een herkenbare stijl
Zodra je jouw bedrijfsprofiel hebt aangemaakt is het een goede zaak om één stijl aan te houden. Dit doe je niet alleen door vaak dezelfde kleuren te gebruiken (bijvoorbeeld altijd een donkere achtergrond voor de foto’s) maar ook door altijd hetzelfde taalgebruik aan te houden. Op deze manier zullen klanten zich sneller vertrouwd voelen bij jouw producten.